Kronologi "FRAY"

KRONOLOGI "FRAY" Apa cerita??? semestinya cerita tentang kehidupan aku yang aku nak luahkan kat blog ni...so memandangkan ni blog aku,aku boleh katakan apa sahaja yang aku mahu...yang penting aku hanyalah blogger biasa yang inginkan pembaharuan dalam setiap sudut pemikiran..."HIDUP PERLU PERUBAHAN JIKA KITA NAK MAJU KEHADAPAN" kannnnnn..........

Wednesday 9 November 2011

Melawat tempat kerja lama (EMPANGAN)

Hari ni aktiviti aku boleh dikatakan penat jugak la..tapi puas hati, sebab hari ni aku pergi melawat tempat kerja lama aku...dekat "empangan sultan azlan shah" di ulu kinta perak..ermmm dah hampir 5 tahun aku tak singgah, tapi yang peliknya dalam tempoh masa yang lama tu, masa aku masuk ke sana, aku tengok sama jer....takder perubahan langsung, yang lainya sebab ada pekerja yang baru dan ada jugak yang dah bersara...rakan sekerja yang lama pun masih ada jugak...alhamdulillah diorang masih ingat kat aku lagi..ehheheh


yang ni kawasan operasi dimana setiap air yang akan dirawat ditempatkan...ermm kalau nak tunjuk air tu,kira nanti korang pun tak lalu nak tgok.ish2 kotor sehhhhhhh......warna dia macam teh tarik yang kaw2 punya....tapi its k...lepas dah dirawat, dan di masukkan macam2 kedalam air tu barulah jadi sejernih yang dikeluarkan melalui saluran paip.



Pas tu aku terus gi naik EMPANGAN SUlTAN AZLAN SHAH...rindu lak aku kat sana, yerla dah 5 tahun tak gi. lagipun aku kira bertuah dapat pergi sana..bukan semua orang dapat masuk ke kawasan empangan, almaklumlah, kawasan larangan katakan.heehheheh.....bila tengok balik, ermmmm sama jer airnya, kotor jer memanjang..ni semua salah peneroka aktiviti pembalakan yang berlaku disekitar kawasan empangan...habis tanah dah bercampur dengan air, tu pasal jadi mcam ni..haishhhhhhh!!!!!!! geram tol aku ngan aktiviti pembalakan ni...



ermm...malang yer tak sempat aku nak keluar bergambar dekat empangan ni, bukan apa...hari ni cuaca bukan main panas lagi...kalau keluar sekejap pun dah gelap kulit kot...aiseyyyyyyy....baik aku jaga kulit aku kan..hahhahah, apa2pun..pada sesiapa yang tak pernah lihat rupa empangan, ni di bentuknya..seakan2 piramid,sebab apa aku cakap macam tu, sebab kita boleh masuk dalam empangan ni...so kira macam piramid la jugak kan...tapi dalam tu serius aku kata seram giler....kalau tak pakar boleh sesat tak kluar2...jawapnya mati kering la korang dalam tu..huuhuhuhuh

"MACAM2 INGATAN TERUSIK BILA TERINGAT SEMULA KENANGAN LAMA"

No comments:

Post a Comment